torsdag 8 oktober 2009

hejhej readers.

skoldagen idag var rätt soft, men också lam & seg.

vi började klockan 8 med engelska.
vi jobbade typ i övningsboken.
fattar inte ens själv vad vi gjorde.

franska.
vi typ övade på färger & lite sånt för vi ska ha prov typ nästa vecka på tisdag.
Så vi ba övade & uttalade lite.

svenska.
vi jobbade i böckerna med konsonanter & vokaler.
& att lägga ord i bokstavsordning.

mentortid.
vi läste i våra böcker.

lunch.
soppa & fralla blev det idag.
åt lite soppa & en fralla sen bad jag aida gå & hämta en fralla & lite soppa för man mst ta soppa om man ska få fralla.
så hon fyllde hela tallriken med soppa & ja ba; ommmg!
så hon fick typ halva & albina fick 3 skedar haha.

So.
vi lyssnade på ank-magnus & så skrev vi vad han skrev på tavlan.

Ma.
jag & aida satt i ett litet rum & jobbade med matte.
innan matten gick vi till rektorn för vi skulle klaga på en kille i våran klass som typ tar allas nycklar & kastar runt dom. han la upp mina & hannas böcker på skåpen, så hon fick ställa sig på min rygg & ta dom. Så har han gjort massa sånt skit.

Kemi.
vi gjorde lite labrationer.
blandade kemikalier med varmt vatten & sen kallt & sen med t-röd.

ah så slutade vi klockan 14:50.
& nu är jag hemma då.
ska inte göra så himla mycket, gå nog upp & bakar morotskaka.
cyya.

Inga kommentarer: