tisdag 13 oktober 2009

kort dag

kom hem precis, har inte hunnit göra så mycket. bara byta om eftersom att jag bara har läxor att göra idag så vill jag nog vara lite slappig ;)
har franska, engelska & matte som jag ska göra.

idag började vi med;

Biologi.
det var faktiskt skitkul, först gick vi ut & plockade lite växter & sånt i skogen.
sen kollade vi på dom i mikroskop, va skit kul.
först la man på en liten glasbricka, sen la man på en droppe vatten & sen en liten bit av lövet& över lövet så la man på en liten glasbricka. så kollade man på lövet & så, det var skitcoolt.
sen mosade jag en liten bit blåbär & det blev helt rött & så.

e-val = bild, just nu.

jag & ida kladdade lite på min planch. vi typ bara geggade med färger så kom katrine, & sa duktigt tjejer så kreativa ni är. hahaha, vi hade ba blandat lite färger och så.

franska.

vi gjorde diagnos 2. det är som ett prov.
gick nog bra, sen så övade vi lite på djur, på franska då.
så fick vi lääxa som jag snart ska göra.

lunch.

potatismos med köörv.

So.

eftersom att magnus var sjuk så hade vi katrine i so.
gjorde inte så mycket, skrev men histora om stenålder & sen kladdade jag typ i 30 minuter.

& så slutade vi kvart över1. nu ska jag göra läxor & in på facebook. blir nog ett hiss& diss inlägg sen. ;)

Inga kommentarer: